• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
  • Faculty of Science and Technology (RealTek)
  • Master's theses (RealTek)
  • View Item
  •   Home
  • Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
  • Faculty of Science and Technology (RealTek)
  • Master's theses (RealTek)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ruteberegning med trafikkdata

Helle, Einar Bjørkaas
Master thesis
Thumbnail
View/Open
eh_master_01.pdf (8.685Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/218108
Date
2014-08-26
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master's theses (RealTek) [1413]
Abstract
Det finnes i dag lite tilgjenglige tjenester for å integrere nåværende og planlagte trafikkmeldinger i korteste-vei søk for persontrafikk. Dette til tross for at både vegnett og trafikkmeldinger er offentlig tilgjengelig i Norge.

Denne oppgaven ser på muligheter for benytte data fra Nasjonal vegdatabank (NVDB) sammen med trafikkmeldinger fra Statens Vegvesen for å gjøre tidsavhengige korteste-vei søk i pgRouting.

Mulige måter å koble datasettene blir utforsket, og en ser på måter å implementere en løsning i pgRouting. Prinsippet blir deretter testet i programmeringsspråket Julia.

Oppgaven viser en del utfordringer ved å gå fra trafikkmeldinger gitt ved egenkoordinater til noder og kanter i vegnettsdataene fra NVDB. Det blir også vist at kompleks tidsinformasjon gjør implementering vanskelig, samt at resultatet blir svært følsomt for endringer i avreisetid.

There are today few available services to integrate current and forecast traffic information in shortest path search for road traffic. This is despite the fact that both topological road data and traffic information is publicly available in Norway.

This thesis examines posibilities of using data from the Norwegian National road database (NVDB) together with traffic data from The Norwegian Public Roads Administration (NPRA) to do time-dependent shortest path search in pgRouting.

Possible methods to connect the data sets, and how to implement a solution in pgRouting, are explored. The principle is then tested in the programming language Julia.

The thesis points to challenges in transforming traffic data given in coordinates to a system of edges and vertices. It is also shown that complex time information makes implementation difficult, and the result is very sensitive to changes in departure time.
Publisher
Norwegian University of Life Sciences, Ås

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit