Show simple item record

dc.contributor.advisorAune, Stig Aleksander
dc.contributor.authorHegerland, Philip Olliver
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2019-10-24T11:59:03Z
dc.date.available2019-10-24T11:59:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2624165
dc.description.abstractThis master's study examines how technological solutions have changed the competitive situation in the Norwegian grocery market. The research starts with reviewing the grocery market and the development of the competitive situation. Based on this, digitization is described with presentation of artificial intelligence. The technological solutions in the grocery market are presented with the prospect of digitalization’s development abroad. The theories used in this research is taken from micro, macroeconomic and strategic academic literature. Furthermore, I held interviews with stakeholders from the grocery industry. The interviews gave a deeper insight on the competitive situation, the impact of digitalization and developments in the future.nb_NO
dc.description.abstractDenne masterutredningen tar for seg hvordan teknologiske løsninger har endret konkurransesituasjonen på det norske dagligvaremarkedet. Utredningen starter med å gjennomgå dagligvaremarkedet og utviklingen av konkurransesituasjonen. Med utgangpunkt i dette blir digitaliseringen beskrevet med blant annet kunstig intelligens. De teknologiske løsningene i dagligvaren blir presentert med utsikter for digitaliseringens utvikling i utlandet. Teorien er hentet fra mikro-, makroøkonomisk og strategisk faglitteratur. Videre, har jeg avholdt intervjuer med sentrale aktører fra dagligvarebransjen. Intervjuene gir en dypere innsikt i konkurransesituasjonen, digitaliseringens påvirkning og utsikter for fremtiden.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectDigitaliseringnb_NO
dc.subjectKonkurransenb_NO
dc.titleHvordan påvirkes konkurransesituasjonen i det norske dagligvaremarkedet av digitaliseringen?nb_NO
dc.title.alternativeHow does digitalization impact the competitive situation on the Norwegian grocery market?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber88nb_NO
dc.description.localcodeM-ØAnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal