• Fornøyde medarbeidere gir fornøyde gjester? : et studie av gjeste- og medarbeiderundersøkelsen i Comfort Hotels Norden 

      Skinnemoen, Thomas J. (Master thesis, 2016-09-05)
      Temaet for denne oppgaven har vært å finne bekreftelse for tidligere studiers funn av korrelasjon mellom fornøyde medarbeidere og fornøyde gjester. Samt studere hvilket påvirkningskraft ledelse kan ha på disse to variablene. ...
    • HRM og organisasjonsforpliktelse 

      Nesje, André (Master thesis, 2016-04-04)
      Temaet for denne oppgaven er ledelse av menneskelige ressurser (HRM) og organisasjonsforpliktelse. HRM utgjør en kritisk faktor for organisasjonens suksess, og bidrar til hvorvidt den opererer lønnsomt. HRM-praksisen ...
    • Karakterer på jobb : en kvalitativ studie av ansattes opplevelser 

      Bjerknes, Martin (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven handler om karakterer på jobb og ansattes opplevelse av disse. Oppgaven tar utgangspunkt i HR-teori, spesielt skillet mellom såkalt myk og hard HR, og antar at karaktersystemer representerer et i ...
    • Organisasjonsforpliktelse i en produksjonsbedrift 

      Sefic, Samira (Master thesis, 2016-09-01)
      Arbeidet med denne avhandlingen er det gjennomført casestudie der undersøkelsesenheten har vært en produksjonsbedrift på Østlandet. De siste årene har vist en klar tendens til at innsatsen fra de menneskelige ressursene ...
    • Personalledelse med fokus på identifisering og engasjement 

      Holtet, Vegard; Hoel, Halvor André (Master thesis, 2015-07-29)
      Denne masteroppgaven er skrevet på bakgrunn av det voksende fokuset menneskelige ressurser får i bedrifters strategiske planlegging, der de ansatte blir sett på som en av de viktigste ressursene. Vi ønsker å få et innblikk ...