Blar i Master's theses (HH) på tittel
Viser treff 621-640 av 1072
-
Kostnadseffektiv og fornybar produksjon av elektrisitet..? Er vindkraftprosjektet på Fosen samfunnsøkonomisk lønnsomt
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven har jeg valgt å gjøre en nytte-kostnads analyse for vindkraftprosjektet på Fosen i Nord – og Sør-Trøndelag. Når vi nå befinner oss midt i en global oppvarming hvor hele EU har forpliktet seg gjennom ... -
Kostnadsnivå- og markedsforholds påvirkning på dagligvarepriser : En komparativ studie av norsk og svensk dagligvarehandel
(Master thesis, 2012-05-29)Utgangspunktet for denne avhandlingen var rapporten ”Mat, makt og avmakt” (NOU 2011:4, 2011). Hensikten med rapporten var å analysere markedsforholdene i dagligvarehandelen, hvor det ble stilt spørsmålstegn ved årsaken til ... -
Kotters 8- Steg & Barack Obama
(;Kotters 8- Steg & Barack Obama, Master thesis, 2014-08-18)Vi har i denne oppgaven valgt å se Obamas endringsledelse i form av Kotters 8 – steg, supplert med Aristoteles sin klassiske kommunikasjonsmodell. Der formålet er å finne en sammenheng, eventuelle likheter, mellom Obamas ... -
KPIer : et tveegget sverd : en kvalitativ casestudie med fokus på KPIers betydning for innovasjonsprestasjon
(Master thesis, 2020)Formålet med vår studie er å gi et kritisk blikk på hvordan selskaper bruker målstyring med et fokus på bruk av KPIer, for å forsøke å gjøre ting riktig, og gjøre de riktige tingene for å oppnå bedre resultater. Målstyring ... -
Kreative Gründere : en eksplorativ studie av nødvendighetsgründeres og gründere i sosial kontekst sin opplevelse av deltakelse i kreativ gruppeprosess
(Master thesis, 2015-11-04)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan gründere opplevde å delta i en kreativ gruppeprosess, om de ble mer kreative og om de fikk bedre gründerevner. Spesielt opplevelsen til gründere i sosial kontekst, som i ... -
Kreative utøveres tilnærming til forretningsmodeller og entreprenørskap : med mål om å gjøre kunsten økonomisk levedyktig
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som er basert på semistrukturert intervju av tjueni kreative utøvere som driver egen virksomhet i form av enkeltpersonforetak. Oppgaven tar for seg kreative utøvere sin ... -
Kreativitet i team : betydningen av ekstroversjon og introversjon
(Master thesis, 2014-08-14)Denne masteroppgaven har som formål å studere hvordan personlighet kan påvirke den kreative idegenereringsprosessen i et team. Personlighet er i denne sammenheng begrenset til en av de mest sentrale dimensjonene innenfor ... -
Kritiske suksessfaktorer ved implementering av Lean i prosessindustrien : en case-studie i samarbeid med Yara Glomfjord
(Master thesis, 2019)Større usikkerhet i markedet har ført til at Yara International ASA i 2016 lanserte en ny strategi for konsernet, kalt Yara Productivity System (YPS). YPS har svært mange likhetstrekk med den velkjente metodikken Lean. ... -
Kroner og øre eller grønne tanker? Vektlegger statens vegvesen ikke-prissatte konsekvenser i sine samfunnsøkonomiske analyser?
(Master thesis, 2012-04-27)Statens Vegvesen (SVV) Vegdirektoratet gjennomfører nytte-kostnadsanalyser (NKA) av en rekke alternative traséer for alle veiprosjekter, og anbefaler alternativer ut fra en sammenveining av prissatte konsekvenser og ... -
Kundeklager : knask eller knep for innovasjon i matindustrien
(Master thesis, 2014-08-15)Sammendrag Tema for denne masteroppgaven er innovasjon i matindustrien. Tidligere forskning viser at norsk matindustri opplever økt konkurranse fra utlandet og derfor blir innovasjon sett på som nøkkelen til å overkomme ... -
Kundelojalitet i møbelbransjen
(Master thesis, 2011-11-14)I denne utredningen ønsket jeg å se på hvilke faktorer som har mest betydning for kundelojalitet i Møbelbransjen ved å bruke Norsk Kundebarometer sin konseptuelle modell som utgangspunkt. Hensikten har vært å finne de ... -
Kundelønnsomhet : Økt kunnskap om dine kunder
(Master thesis, 2011-11-11)Gjennom kunnskap om kunden kan bedriften oppnå verdifull innsikt for å foreta de riktige strategiske valgene til økt verdiskapning. Denne oppgaven handler om kundelønnsomhet. Lønnsomhet defineres som differansen mellom ... -
Kundelønnsomhet hos Kongsberg Automotive, avdeling Raufoss Couplings
(Master thesis, 2014-02-13) -
Kundelønnsomhet i Diamantboring AS : en tidsbasert tilnærming
(Master thesis, 2017)Studien omhandler kundelønnsomhet, og vi har utarbeidet et rammeverk for Diamantboring AS. Bedriften befinner seg i annen bygg- og anleggsvirksomhet, og er plassert i en nisjedel av bransjen hvor de er en av få aktører som ... -
Kundelønnsomhet i Kaeser Kompressorer AS - en aktivitetsbasert tilnærming
(Master thesis, 2012-04-27)Denne oppgaven omhandler hvordan kunder genererer ulik lønnsomhet for en bedrift. Gjennom en studie av ulike segmenter hos Kaeser Kompressorer AS har vi benyttet aktivitetsbasert kalkulasjon for å analysere hvordan kunders ... -
Kundelønnsomhetsanalyse for et konsulentselskap : en casestudie av Pilaro AS
(Master thesis, 2015-11-09)Kundelønnsomhetsanalyse er et viktig strategisk verktøy som alle virksomheter har nytte av. Ved å bruke Pilaro AS som grunnlaget for en casestudie skal jeg gjennomføre en analyse av kundelønnsomheten til bedriften. Oppgavens ... -
Kundelønnsomhetsanalyse i en varehandelsbedrift
(Master thesis, 2014-08-14) -
Kundelønnsomhetsanalyse i Mosoft AS: hva kjennetegner selskapets lønnsomme kunder? : en aktivitetsbasert tilnærming til kundelønnsomhet
(Master thesis, 2012-08-14)Bakgrunnen for vår undersøkelse er en antagelse om at det kan identifiseres kjennetegn hos de lønnsomme kundene i et foretak, samt at tiltak kan vises for å øke lønnsomheten hos mindre lønnsomme kunder. For å analysere ... -
Kunderelasjonshåndteringssystemer i oppstartsbedrifter
(Master thesis, 2021)Kunderelasjonshåndterings (CRM)-systemer er å betrakte som en relativt etablert praksis blant de største selskapene, men er ikke like utbredt blant oppstartsbedrifter. Undersøkelser viser at det i Europa er rundt 33% av ...