dc.contributor.advisor | Lindheim, Tone | |
dc.contributor.author | Ottersen, Juliane Margarete | |
dc.coverage.spatial | Norway, Akershus, Kjeller | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T11:34:06Z | |
dc.date.available | 2022-09-26T11:34:06Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3021291 | |
dc.description.abstract | Skolegården er en sentral arena i oppveksten til barn og unge. Den har stor betydning for trivsel, og evnen til å tilegne seg ny kunnskap. Kjeller skole er en skole med realfagsprofil, noe som gjennom denne oppgaven gjenspeiler seg i skolegården. Det har jeg gjort både ved å legge inn elementer fra kompetansemålene i skolegården, samt tilrettelagt for at arealet kan brukes som et utvidet klasserom. For utformingen er det lagt vekt på soneinndelinger etter aktivitetsnivå, samt ulike områder for barne- og ungdomsskoleelevene. På denne måten legges det til rette for ulike elevers behov. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Norwegian University of Life Sciences, Ås | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Skolegårder | en_US |
dc.subject | Schoolyards | en_US |
dc.title | Kjeller skolegård som utvidet klasserom, og arena for mestring og utfoldelse | en_US |
dc.title.alternative | The schoolyard of Kjeller school as extended clasroom, and area for mastering and evolvement | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.source.pagenumber | 39 | en_US |
dc.description.localcode | M-LA | en_US |