Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKnut, Omholt
dc.contributor.authorIda, Nord
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-02-05T11:09:45Z
dc.date.available2021-02-05T11:09:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2726399
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg et tverrfaglig undervisningsopplegg om miljøpåvirkningen til tekstilindustrien hvor fokuset er elevenes læringsutbytte. Det er en kvalitativ studie som inneholder både tekstanalyse og intervjuer av elever. Målet var å finne ut hvilken kompetanse elevene satt igjen med etter at undervisningsopplegget var ferdig. Fagene som var med i undervisningsopplegget var samfunnsfag, kunst & håndverk, norsk og naturfag. Oppgavene elevene har jobbet med var forankret i de forskjellige læreplaner for de relevante fagene i tillegg til den nye overordnede delen som kom i 2018. Elevene har derfor fått kunnskap om temaet fra forskjellige fag og perspektiver. Dette har resultert i en bredere forståelse av utfordringene knyttet til klesindustrien og hvordan de aktivt kan bidra til å redusere sitt eget fotavtrykket knyttet til tekstiler i form av gjenbruk og re-design.en_US
dc.description.abstractThis thesis describes a multidisciplinary educational program dealing with the environmental impacts of the textile industry and students' learning experiences from this form of education. It is a qualitative study that involves both analysis of texts and interviews of the students. The aim is to offer insight into how the students processed the information and the overall improved knowledge about the topic. The subjects coved are social studies, arts & crafts, Norwegian language and science. Each of the assignments where founded on the various curriculum for the mentioned subjects, as well as the new education plan that came in 2018. The students have therefore gained knowledge about the topic from a variety of fields and perspectives. This resulted in a wider understanding about the challenges related to the industry as well as their own possibilities to reduce their carbon footprint through re-use and redesign.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleHva er elevenes læringsutbytte av et tverrfaglig undervisningsopplegg om produksjon og forbruk av tekstiler?en_US
dc.title.alternativeWhat are the students' learning outcomes of an interdisciplinary teaching program on the production and consumption of textiles?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionsubmittedVersionen_US
dc.description.localcodeM-LUNen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal