Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAngelsen, Arild
dc.contributor.authorLindman, Liv Anna
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2019-02-13T13:24:08Z
dc.date.available2019-02-13T13:24:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2585259
dc.description.abstractDenne oppgavens formål er å drøfte og utrede hvorvidt økonomistudentene i dag utdannes slik at de har forutsetninger for å analysere og løse de utfordingene som ligger foran oss i det 21. århundret. Metoden som er brukt for å skissere et svar på dette er en kombinasjon av idehistorie, vitenskapsteori og en kvantitativ analytisk utredning av bachelorutdanningene i samfunnsøkonomi i Norge, hvor både emneinnhold og vurderingsmetoder gjennomgås. Oppgaven har tre deler: I den første delen introduserer jeg konteksten som rettferdiggjør en kartlegging av økonomifaget i dag. Den skisserer de økologiske og sosiale krisene vi står ovenfor og peker på behovet for et mer åpent økonomifag. I andre del skisserer jeg opp metoden som er benyttes for å utrede utdanningene, før jeg presenterer resultatene kartleggingen frembringer. I siste del diskuterer jeg kartleggingen og konteksten.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectVitenskapsteorinb_NO
dc.subjectPluralismenb_NO
dc.titleUtdannes økonomene for det 21. århundrets utfordringer? : en analytisk utredning av bachelorutdanningene i samfunnsøkonomi i Norgenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber80nb_NO
dc.description.localcodeM-ECONnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal