Show simple item record

dc.contributor.advisorFosstenløkken, Siw
dc.contributor.authorHaneborg, Susann
dc.coverage.spatialNorway, Oslonb_NO
dc.date.accessioned2017-10-02T09:31:16Z
dc.date.available2017-10-02T09:31:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2457658
dc.description.abstractBedrifter er i økende grad avhengig av evnen til å innovere for å kunne overleve (Chesbrough 2010). Design blir sett på som en viktig komponent i produktinnovasjon(Gemser & Leenders 2001). Stadig flere bedrifter søker derfor etter forretningsmuligheter i skjæringspunktet mellom innovasjon og design (Wrigley 2016). Temaet for denne oppgaven er hvordan bedrifter skaper innovative produkter ved å samarbeide med designere og legge til rette for bruk av deres designkompetanse, det vil si kompetanse som innebærer evne til problemløsing og formgivning. Fokus vil være på design-intensive bedrifter ut fra en antagelse om at disse vil kunne generere relevante og rike data. På bakgrunn av dette tar oppgaven utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvordan tilrettelegger bedrifter i en design-intensiv bransje for bruk av designkompetanse?nb_NO
dc.description.abstractFirms are becoming increasingly dependent on their ability to innovate in order to survive (Chesbrough 2010). Design is considered to be an important element in product innovation (Gemser & Leenders 2001). An increasing number of firms are therefore seeking out business opportunities in the intersection between innovation and design (Wrigley 2016). The topic of this thesis is how firms create innovative products through collaboration with designers and facilitating for the use of their design competencies, these competencies include skills in problem solving and the shaping of products. The focus will be on design-intensive firms based on the assumption that these will generate relevant and rich data. Based on this, the thesis seeks to answer the following the research question: How do firms in a design intensive industry facilitate for the use of design competence?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectProduktinnovasjonnb_NO
dc.titleDesignkompetanse og innovasjon : en kvalitativ casestudie av hvordan bedrifter tilrettelegger for bruk av designkompetansenb_NO
dc.title.alternativeDesign competencies and innovation : a qualitative case study of how firms facilitate for the use of design competenciesnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber114nb_NO
dc.description.localcodeM-EInb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal