Blar i Master's theses (RealTek) på forfatter "Østergaard, Edvin"
-
"At du vurderer for å lære mer" : hvordan forstås og praktiseres vurdering for læring i videregående skole, og hvordan erfarer lærer og elever bruken av vurdering for læring i naturfag?
Waagen, Jørgen Larsen (Master thesis, 2021)Målet med denne masteroppgaven har vært å undersøke naturfagundervisningen ved en skole som oppleves å ha kommet langt i arbeidet med å innføre vurdering for læring. Dette vurderes ved å undersøke hvordan vurdering for ... -
Bruk av tegning i biologiklasserommet : lærernes perspektiv
Glemminge, Julie Andrea; Valenti, Elisa (Master thesis, 2022)Gjennom laboratoriekurs på Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og bruk av tegning som studieteknikk, har vi selv opplevd de mange mulighetene tegning har å by på. Dette gjorde oss interesserte i å undersøke ... -
«Liker du ikke å liksom kunne bruke deg selv?» : broer mellom naturfaglige og relasjonelle erfaringer i fenomenbasert naturfagundervisning
Haugland, Sofie (Master thesis, 2021)Gjennom deltakelse i fenomenbaserte undervisningstimer ved Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet, har jeg erfart at relasjonene mellom meg selv og medstudentene mine har blitt styrket. Dette har gjort meg interessert ... -
Visualisering av ikke-observerbare kjemiske prinsipper : elevers læring av kjemi ved bruk av simulerings- og animasjonsverktøy
Jozwicka, Klaudia Natalia (Master thesis, 2021)Med den økende digitaliseringen i samfunnet og i skolen der simulering og visualisering er begreper nevnt i læreplanen i kjemi, kan det være hensiktsmessig at lærere innfører bruk av visualiseringsverktøy i kjemiundervisningen ... -
Vurdering for læring ved praktisk arbeid i naturfag : en kvalitativ undersøkelse av hvordan vurdering for læring benyttes i tilknytning til praktisk arbeid i naturfag
Tollefsrud, Oda Haga (Master thesis, 2020)I denne undersøkelsen var målet å se hvordan vurdering for læring blir praktisert under praktisk arbeid i naturfag, hvordan det forstås og hvilke erfaringer lærere og elever har med vurdering for læring. For å finne svar ...