dc.contributor.author | Drøpping, Sigbjørn | |
dc.date.accessioned | 2014-11-04T12:40:34Z | |
dc.date.available | 2014-11-04T12:40:34Z | |
dc.date.copyright | 2014 | |
dc.date.issued | 2014-11-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/225349 | |
dc.description.abstract | Oppgaven undersøker løsninger på utfordringer ved traktoropplæringen ved Stabekk
videregående skole. Noe av problemene med traktoropplæringen var at elevene hadde
vanskelig for å huske grunnleggende bruk når mer komplekse arbeidsoppgaver skulle gjøres.
I oppgaven kommer jeg med flere forslag til forbedringer som gir elevene en mer planmessig
og tilpasset opplæring med relevante hjelpemiddel til traktorkjøringen. Problemstilling for
oppgaven er Hvordan kan undervisningen i traktor ved Stabekk videregående skole
videreutvikles? Det er brukt relevante læringsteorier for å forstå hvordan mennesker lærer
og det er brukt metoder for å samle observasjoner ved andre opplæringsinstitusjoner for å
kunne sammenligne disse opp mot gjeldende praksis ved Stabekk videregående skole.
Oppgaven bærer preg av å ha et aksjonsforsknings perspektiv. Arbeidet har ført fram til tre
forskjellige hjelpemiddel for å utvikle traktoropplæringen: Det er bruk av opplæringsfilmer,
bildemanualer og opplæringshefte. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norwegian University of Life Sciences, Ås | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289 | nb_NO |
dc.title | Læremidler for grunnleggende traktoropplæring | nb_NO |
dc.title.alternative | Teaching Materials for basic tractor Training | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 54 | nb_NO |
dc.description.localcode | M-LUN | nb_NO |