Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSITRAP
dc.date.accessioned2024-04-15T11:24:47Z
dc.date.available2024-04-15T11:24:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3126538
dc.descriptionÅrsrapport fra SITRAP - Senter for integrert og transfaglig undervisning i planlegging. Forord av Elin Børrud. Annual report from SITRAP - Centre for Integrated and Trans-Disciplinary Teaching in Planning.en_US
dc.description.abstractSITRAP Senter for integrert og transfaglig undervisning i planlegging ble lansert i desember 2018 som et prosjekt med mandat for å utvikle metoder for bedre undervisning og læring. Fra mars 2020 har vi vært organisert som et senter ved fakultetet under Institutt for by- og regionplanlegging som følge av senterleders faglige tilknytning. Arbeidsgruppen har bestått av fagpersoner fra tre av fakultetets institutter I-EIE-JUSS, I-BY-Reg og I-LA. Senteret har ikke hatt tilgang til andre administrative ressurser i løpet av året. Grunnet Korona-pandemien har det ikke vært fysisk møte med referansegruppen. Årskonferansen og andre møter ble gjennomført digitalt. Aktiviteten i 2020 har ellers vært preget av søknadsskriving. Vi har indirekte vært involvert i flere forskningsprosjekter og har utviklet søknader til to DIKU program; Program for studentaktiv læring og Tiltak for økt arbeidslivsrelevans i høyere utdanning. Begge søknadsprosessene har bidratt til en bedre forståelse for SITRAPs rolle ved LANDSAM, innholdet i en fagdidaktikk i romlig planlegging og betydningen av profesjonsutvikling. Sistnevnte søknad som ble utviklet i samarbeid med SPIRE, KS, NBBL og DogA, ble funnet støtteverdig og fikk bevilget 5 millioner kroner over tre år. Prosjektet innebærer at vi kan engasjere eksterne prosjektmedarbeidere. Dette arbeidet vil starte opp i mars 2021 og vil ha stor betydning for den videre driften. På tampen av 2020 har SITRAP satt i gang en prosess for å utvikle en søknad for å bli en av fem Bærekraftsarenaer ved NMBU. Dette er en intern utlysning og en ny satsning som har til hensikt å samle og styrke fagmiljøer innen ulike felt som bidra til at NMBU når sine mål. Til dette arbeidet har vi utvidet arbeidsgruppa med noen personer til fra LANDSAM, samt invitert fagpersoner fra andre fakultet som spesielt er opptatt av tverrfaglig læring og undervisningskvalitet. Intensjonen er å utvikle et nettverk som kan bli NMBUs arena for utvikling av tverrfaglig undervisning og læringskompetanse. Årsrapporten oppsummerer aktivitetene vi har hatt gående i løpet av 2020, måloppnåelsen og videre oppfølging i 2021.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsen_US
dc.relation.ispartofseriesSITRAP årsrapport;2020
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSITRAPen_US
dc.titleSITRAP årsrapport 2020 : TRANSIT-åreten_US
dc.typeReporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal