Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAntonsen, Simen
dc.contributor.authorGodager, Linda Helèn
dc.contributor.authorJensen, Line Elisabeth
dc.contributor.authorStenstrøm, Yngve H.
dc.date.accessioned2023-04-04T09:19:03Z
dc.date.available2023-04-04T09:19:03Z
dc.date.created2022-06-17T10:20:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationUNIPED. 2022, 45 (2), 153-164.
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3062005
dc.description.abstractDet finnes i dag mange studier for oppfølging og veiledning av ph.d.-studenter, men tilsvarende få for master-gradsstudenter, til tross for at den store majoriteten av studenter avslutter utdanningen med nettopp mastergraden.Kartlegging viste at mange studenter er usikre på sin egen rolle i arbeidet med masteroppgaven. I tillegg har mangelav motivasjon og mestringstro. Vi har sett på hvordan veiledning og rammer kan gjøres bedre med små og enkle grep,blant annet ved å oppmuntre studentene til å jobbe med laboratoriearbeid, teori og skriving parallelt. De viktigstetiltakene som ble gjennomført, er aktiv bruk av læringsplattformen, bedre opplæring innen litteratursøk og merøvelse i muntlig og skriftlig formidling. Resultatene viser at studentene ble mer drevet av indre motivasjon, følermer eierskap og har økt mestringstro etter at tiltakene ble innført.
dc.language.isomis
dc.titleØkt mestringstro og motivasjon hos masterstudenter
dc.title.alternativeØkt mestringstro og motivasjon hos masterstudenter
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber153-164
dc.source.volume45
dc.source.journalUNIPED
dc.source.issue2
dc.identifier.doi10.18261/uniped.45.2.7
dc.identifier.cristin2032777
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel