Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøyland, Birgit
dc.date.accessioned2015-08-07T13:29:19Z
dc.date.available2015-08-07T13:29:19Z
dc.date.copyright2015
dc.date.issued2015-08-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/295698
dc.description.abstractDenne oppgåva tek for seg lokale aktørar innan naturbasert reiseliv i nærleik til dei tre landskapsvernområd a Setesdal Vesthei Ryfylkeheiane, (SVR) Dyraheio og Lusaheia og korleis dei oppfattar ei mogleg oppretting av n asjonalpark i delar av områda. Fleire lokalpolitikarar og representantar frå forvaltinga at nasjonalparkstatus har uttalt at etableringa av ein nasjonalpark kan få positive effektar for reiseliv . N asjonalpark prosessen er per mai 2015 f ramleis på eit tidleg stadium og det er ikkje mykje tilgjengeleg informasjon om temaet. Ettersom mykje av forskinga som er gjort innan naturbasert reiseliv omhandlar etterspurnadssida , er det av interesse å undersøke tilbodssida sitt syn på ein eventuell nasjonalpark. Det vart nytta ein parallell metode der informantane fyrst svarte på eit spørjeskjema og dermed vart intervjua om korleis dei oppfattar noverande verne form og ein eventuell nasjonalpark . Resultata frå båd e spørjeskjema og intervju syner at eit fleirtal av informantane føretrekk verneforma nasjonalpark framfor noverande verneform . Landskapsvernområdestatus vert oppfatta som lite fordelaktig med omsyn til næringsverksemd i verneområda, og er prega av strenge restriksjonar. I tillegg vert landskapsvernområde oppfatta som eit lite etablert omgrep som i lita grad nyttast i samband med marknadsføring. Resultata syner at samtlege informantar trur nasjonalparksta tus vil føre til høgare besøkstal både i berørte område og for si eiga verksemd/organisasjon og at nasjonalparkstatus vil ha positive effektar med omsyn til marknadsføring. Resultata vart tolka i ljos av teoriar om attraksjonar og attraksjonssystem, der e in attraksjon består av tre komp onentar; ein kjerne (t.d. ein sjåverdigheit, objekt, arrangement ) ein markør (dvs. informasjon om e in sjåverdigheit). Hovudfokuset var på markørkomponenten i attraksjonssystemet . På bakgrunn av funna i studiet kan landskapsv ernområdestatus verke å vere av lita verdi som markør for tilboda til informantane og området generelt . Informantane oppfatta nasjonalpark som ei n meir etablert vernestatus, særleg i forhold til utanlandske turistar, og dermed av større verdi mot. marknad sføring. Dette kan indikere at nasjonalparkstatus i større grad har moglegheit til å fungere som ein markør som gjer området attraktivt for turistar. Abstract The theme of this master thesis is local stakeholders within nature - based tourism in relation t o the following protected landscape areas; Setesdal Vesthei Ryfylkeheiane (SVR), Dyraheio and Lusaheia protective area , and their expectations to the potential establishment of a national park within the areas. Several local politicians and conservation re presentatives have stated that tourism could benefit from such an establishment. As of May 2015, the national park proce ss is still at an early stage and limited amounts of information exists on the subject. As m ost research within the field of nature - bas ed tourism focus es on the demand side , I wanted to present the supply side of nature - based tourism and their expectations to the potential establishment of a national park. A combined method of questionnaires and semi - structured interviews was utilised in order to examine how the informants perceive the current conservation category compared a national park . Results from the survey and interviews show ed that most of the informants prefer national park designation instead of the p rotected landscape area stat us, as t he status is perceived to limit tourism activity . As for marketing purposes, the term protected landscape area is much used. A majority of the informants believed that national park designation would lead to an increase in visitor numbers for both their own business/organisation as well as the area in general. All informants believed that a national park designation would have a positive impact on marketing. Results were discussed in relation to tourism theo ries on attractions consist ing of a nucle us (e.g. a sight, object, or event), a marker (i.e. information about a sight) and a tourist. The main emphasis was on the marker component of the attraction system. The results imply that t he current conservation category protec ted landscape area has a li mited ability to function as a marker. A majority of the informants believed that the term national park is more established, especially amongst foreign visitors , and therefore more effective in terms of marketing. This may imply that a national park desi gnation has the ability to function as a marker.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.subjectNaturbasert reiselivnb_NO
dc.titleLandskapsvernområde kontra nasjonalpark som naturbasert reiselivsattraksjon: ei undersøking frå landskapsvernområda Setesdal Vesthei Ryfylkeheiane (SVR), Dyraheio og Lusaheianb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Agriculture and fishery disciplines: 900::Agriculture disciplines: 910::Management of natural resources: 914nb_NO
dc.source.pagenumber76nb_NO
dc.description.localcodeM-REISnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel