Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAlfnes, Frode
dc.contributor.advisorKubberød, Elin
dc.contributor.advisorFosstenløkken, Siw
dc.contributor.authorVičiūnaitė, Viktorija
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-09-04T12:17:45Z
dc.date.available2020-09-04T12:17:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-82-575-1672-7
dc.identifier.issn1894-6402
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2676452
dc.description.abstractThis thesis is part of the research project "KRUS - enhancing local wool value chains in Norway", focusing on the role of Norwegian wool in a move towards more sustainability in fashion and textiles. The thesis contributes to the literature on sustainable business models and entrepreneurship with four empirical papers contextualized in the Norwegian wool industry. The scope of sustainability issues in textiles span the whole value chain and life cycle. Likewise, Addressing these issues requires a holistic approach, which is one of the main reasons the thesis focuses on several elements of the value chain.en_US
dc.description.abstractDenne avhandlingen er en del av forskningsprosjektet "KRUS - Grønn vekst i hvitt gull gjennom lokalt forankrede verdikjeder", som utforsker rollen til norsk ull i veien mot mer bærekraft i mote- og tekstilindustrien. Avhandlingen bidrar til litteraturen om bærekraftige forretningsmodeller og entreprenørskap gjennom fire empiriske artikler som er kontekstualisert innen norsk ullindustri. Omfanget av bærekraftsutfordringer i tekstilindustrien spenner over hele verdikjeden og livssyklusen. Å takle disse utfordringene krever en helhetlig tilnærming, og denne avhandlingen fokuserer på flere elementer i verdikjeden.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsen_US
dc.relation.ispartofseriesPhD thesis;2020:6
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSustainable business modelsen_US
dc.subjectConsumer preferencesen_US
dc.subjectTranslation theoryen_US
dc.subjectApparel industryen_US
dc.subjectWool industryen_US
dc.titleMoving towards sustainability : business models and entrepreneurship in the Norwegian wool industryen_US
dc.title.alternativePå sporet av bærekraft : forretningsmodeller og entreprenørskap i norsk ullindustrien_US
dc.typeDoctoral thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.relation.projectThis research was supported by a grant from The Research Council of Norway: Enhancing local wool value chains in Norway, project number 244618en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal