Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAarset, Bernt
dc.contributor.authorHalvorsen, Martin Guddahl
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2019-11-20T14:27:29Z
dc.date.available2019-11-20T14:27:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2629574
dc.description.abstractDenne studien utforsker om eiendomsmegler ivaretar selger på en god måte. Studien forsøker å finne drivere og fenomener som kan forklare eiendomsmeglers motivasjon og adferd. Studien ser på om megler er motivert til å bruke sin kompetanse til å fremme selgers interesser. Det teoretiske rammeverket i studien er prinsipal agent modellen. Problemstillingen i oppgaven er blitt løst ved å bruke kvalitativ metode. Hovedinformasjonen i studien kommer fra semistrukturerte intervjuer utført på selgere og meglere. Studien har avdekket drivere og fenomener. Eiendomsmeglers marginalavkasting peker på volum som driver. Funnene yrkesstolthet og omdømme påvirker hvordan megler vil ivareta selger. Studien har oppdaget ”timing” som en viktig del av meglers kompetanse. Eiendomsmegler har erfaring, teft og kunnskap og må kunne ”time” bruken av ekspert kompetanse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectEiendomsmeglingnb_NO
dc.subjectEiendomsmeglerenb_NO
dc.titleBelønning og adferd i eiendomsmeglingsbransjen : er megler motivert til å ivareta selgers interesser?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber72nb_NO
dc.description.localcodeM-ØAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal