Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBengtsson, Jens
dc.contributor.authorGunnestad, Andreas Reme
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2018-10-30T10:02:26Z
dc.date.available2018-10-30T10:02:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2570093
dc.description.abstractFor å undersøke hvordan det er å ta i bruk in-store fulfillment av kundeordre over nett, og hvordan Meny har møtt logistikkutfordringene som følger, har jeg gjennomført to formelle dybdeintervjuer. Det første intervjuet ble gjennomført i samarbeid med netthandel Meny og det andre intervjuet i samarbeid med teknologiselskapet Zoopit. I tillegg fikk jeg en omvisning på et av Menys netthandelslager i Oslo. Med informasjonen innhentet fra intervjuer, observasjon og teori på området, har jeg analysert og gjennomført en diskusjon. Denne diskusjonen opplyser om hvordan det er å ta i bruk in-store fulfillment i en startfase, og hvilke risikoområder som forsterkes ved overgang til en dominerende vekstfase på bakgrunn av forventet utvikling i markedet. Videre er det identifisert gap som ikke har noen god forklaring i teorien og som danner grunnlag for videre forskning. Til slutt diskuterer jeg effektene av å gå over til alternative fulfillment modeller, på bakgrunn av utfordringene/mulighetene med in-store fulfillment og framtidsutsiktene netthandelen av dagligvarer har i Norge.nb_NO
dc.description.abstractTo study how in-store fulfillment of online orders works, and how Meny has met the logistics challenges as follows, I've completed 2 formal depth interviews. The first interview was conducted in cooperation with Meny E-commerce and the second interview in cooperation with the technology company Zoopit. In addition, I was given a tour in one of Meny's e-commerce store in Oslo. With the information obtained from interviews, observation, and theory in the field, I have analyzed and conducted a discussion. The discussion explains how in-store fulfillment works in a start-up phase, and what risk area is enhanced by a transition to a dominant growth phase based on expected market development. Furthermore, there is identified gap that has no good explanation in theory and forms the basis for further research. Finally, I discuss the effects of switching to alternative fulfillment models, based on the challenges/opportunities with in-store fulfillment and the prospects of online grocery shopping in Norway.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Åsnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleNetthandel av dagligvarer : en case-studie av MENYs logistikk knyttet til handel av dagligvarer på nettnb_NO
dc.title.alternativeOnline grocery shopping : a case study of MENYs e-grocery logisticsnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeM-ØAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal