Consumer preferences for animal welfare : what can we learn from restaurant, store and web experiments?
Doctoral thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2425575Utgivelsesdato
2014Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Doctoral theses (HH) [82]
Sammendrag
This thesis uses experimental methods to test Norwegian consumers’ preferences for animal welfare. First, it investigates the benefits of using such methods in consumer studies of credence goods in general, and in the case of animal welfare in particular. Consumer researchers have not used such methods extensively, so using them to examine key issues in consumer research is important. It is also important to test the potential of these methods and to see whether they provide the same results as previous studies that use other methods. Second, it examines what consumers think about animal welfare in different sales channels and for different food products.
This thesis consists of four papers. Denne avhandlingen benytter eksperimentelle metoder for å teste norske forbrukeres preferanser for dyrevelferd. For det første undersøker den fordelene ved å benytte slike metoder i forbrukerstudier av tillitsgoder generelt og i tilfellet ved dyrevelferd spesielt. Forbruksforskere har ikke benyttet slike metoder veldig mye, slik at å benytte dem til å undersøke nøkkelspørsmål i forbruksforskning er viktig. Det er også viktig å teste potensialet for slike metoder og se om de gir de samme resultatene som tidligere studier som benytter andre metoder. For det andre undersøker avhandlingen hva forbruker mener om dyrevelferd i ulike salgskanaler og for ulike matvarer.
Denne avhandlingen består av fire artikler.