Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Tore Styve
dc.date.accessioned2016-04-01T14:08:49Z
dc.date.available2016-04-01T14:08:49Z
dc.date.issued2016-04-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2383617
dc.description.abstractThe potential for future production of Jet A-1 is limited to cost-related factors. The purpose of this thesis has been to determine how big learning costs Norway will have to subsidize in order to promote a sustainable and profitable production of 2-generation biofuels in Norway. This for the manufacturing process of Alcohol to Jet (ATJ). The thesis evaluates the potential cost reductions that will have most impact for the production costs related to biochemical production process for ethanol and the ATJ-process. It was then constructed two learning curves with a learning rate of 6 and 20% for investigating how the effect of learning will affect manufacturing costs and cumulative production. The task is qualitative and it is collected date from among other public sources. There is then calculated the cumulative production which is necessary to bring the production of Jet A-1 down to a competitive level. It is estimated the total global learning costs and the share of global learning costs that Norway should subsidize. The analysis carried out shows that there would be major differences between a learning rate of 6 and 20%. A global learning cost with a learning rate of 20% is approximately 962 billion, where Norway's share will be around 33 billion. With a learning rate change to 6% will the global learning costs be at 62,925 billion. Norway's share is then approximately 2202 billion. The mission has also seen examined how sustainability requirements increasing biomass costs through transport costs and the revenue potential associated with the sale of the production process by-products. It is furter examined how sustainability requirements increasing biomass costs through transport costs and how he revenue potential linked to the sale of the by-products form the production process.nb_NO
dc.description.abstractPotensialet for fremtidig produksjon av Jet A-1 er begrenset til kostnadsrelaterte forhold. Formålet med denne oppgaven har vært å kartlegge hvor store læringskostnader Norge vil måtte subsidiere for å fremme en bærekraftig og lønnsom produksjon av 2 generasjons biodrivstoff i Norge. Dette for produksjonsprosessen Alcohol to Jet (AtJ). Oppgaven studerer hvilke potensielle kostnads-reduksjoner som vil gi mest effekt for produksjonskostnadene knyttet til biokjemisks produksjonsprosess for etanol og AtJ-prosessen. Det ble deretter konstruert to læringskurver med en læringsrate på 6 og 20% for å kartlegge hvordan effekten av læring vil påvirke produksjons-kostnadene og kumulativ produksjon. Oppgaven er kvalitativ og det er samlet inn date fra blant annet offentlige kilder. Det er deretter beregnet hvilken kumulativ produksjon som er nødvendig for å på produksjonsprisen for Jet A-1 ned på et konkurransedyktig nivå. Det ble videre beregnet totale globale læringskostnader og hvilken andel av de globale læringskostnadene Norge bør subsidiere. Analysen som er gjennomført viser at det det vil være store forskjeller mellom en læringsrate på 6 og 20%. Globale læringskostnader ble for en læringsrate på 20% på 962 milliarder, hvor Norges andel vil være på ca. 33 milliarder. Om læringsraten endre til 6% vil de globale læringskostnadene være på 62 925 milliarder kroner. Norges andel er da på ca. 2202 milliarder kroner. Oppgaven har videre sett undersøkt hvordan krav til bærekraft øker biomasse kostnader gjennom transportkostnader og på inntektspotensial knyttet til salg av produksjonsprosessens bi-produkter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.subjectTeknologilærenb_NO
dc.subjectKostnadsreduksjonernb_NO
dc.subjectBiodrivstoffnb_NO
dc.titleEn analyse av læringskostnader ved produksjon av Jet A-1 basert på 2. generasjons etanolnb_NO
dc.title.alternativeAn Analysis of the Learning Cost of Jet A-1 Based on 2nd Generation Ethanolnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210nb_NO
dc.source.pagenumber46nb_NO
dc.description.localcodeM-FORNYnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel