dc.contributor.author | Rødbakk, Malene Huvestad | |
dc.date.accessioned | 2014-11-04T12:46:36Z | |
dc.date.available | 2014-11-04T12:46:36Z | |
dc.date.copyright | 2014 | |
dc.date.issued | 2014-11-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/225351 | |
dc.description.abstract | Arendals innbyggertall er under sterk vekst, og for å imøtekomme denne betydelige veksten har kommunen utarbeidet en plan om utvikling av sentrale steder i kommunen. I denne planstrategien blir Tromøya nevnt som et av områdene som skal utvikles.
Arendal kommune er i gang med å vedta byggingen av en ny felles skole på Tromøya, og dette er utgangspunktet for denne oppgaven. Det er for første gang i kommunen diskutert lokaliseringen av ny skole i et stedsutviklingsperspektiv.
Denne oppgaven overprøver kommunens anbefaling vedr. lokalisering, og har som mål å se om mulighetsstudiet som metode vil gi et annet lokaliseringresultat enn kommunens konsekvensutredning. Mulighetsstudiet drøfter mulige lokaliseringer for en ny skole på Tromøya, der skolen kan være med på å skape positive ringvirkninger for stedsutviklingen på øya.
Oppgaven konkluderer med at en ny felles skole bør plasseres på Roligheten, ved Tromøyas gamlehjem. Dette området fremstår som det beste alternativet med tanke på en videre utvikling av et bydelssenter på Tromøya. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norwegian University of Life Sciences, Ås | |
dc.title | Mulighetsstudie av skolelokalisering på Tromøya | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 95 | nb_NO |
dc.description.localcode | M-BYREG | nb_NO |