Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRødbakk, Malene Huvestad
dc.date.accessioned2014-11-04T12:46:36Z
dc.date.available2014-11-04T12:46:36Z
dc.date.copyright2014
dc.date.issued2014-11-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/225351
dc.description.abstractArendals innbyggertall er under sterk vekst, og for å imøtekomme denne betydelige veksten har kommunen utarbeidet en plan om utvikling av sentrale steder i kommunen. I denne planstrategien blir Tromøya nevnt som et av områdene som skal utvikles. Arendal kommune er i gang med å vedta byggingen av en ny felles skole på Tromøya, og dette er utgangspunktet for denne oppgaven. Det er for første gang i kommunen diskutert lokaliseringen av ny skole i et stedsutviklingsperspektiv. Denne oppgaven overprøver kommunens anbefaling vedr. lokalisering, og har som mål å se om mulighetsstudiet som metode vil gi et annet lokaliseringresultat enn kommunens konsekvensutredning. Mulighetsstudiet drøfter mulige lokaliseringer for en ny skole på Tromøya, der skolen kan være med på å skape positive ringvirkninger for stedsutviklingen på øya. Oppgaven konkluderer med at en ny felles skole bør plasseres på Roligheten, ved Tromøyas gamlehjem. Dette området fremstår som det beste alternativet med tanke på en videre utvikling av et bydelssenter på Tromøya.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.titleMulighetsstudie av skolelokalisering på Tromøyanb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Urbanism and physical planning: 230nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber95nb_NO
dc.description.localcodeM-BYREGnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel