Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSøhoel, Vegard
dc.date.accessioned2014-09-22T10:41:27Z
dc.date.available2014-09-22T10:41:27Z
dc.date.copyright2014
dc.date.issued2014-09-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/220837
dc.description.abstractDenne masteroppgåva har tatt utgangspunkt i ein kvantitativ studie ved Sogn Skisenter i Luster kommune. Oppgåva skal fokusera på Sogn Skisenter som naturbasert reiselivstilbod på vinterstid. I oppgåva har eg ynskja å belysa om kor vidt naturen står i sentrum hos brukaren av eit skisenter og kva for reisegrunnar som gjer at dei vel Sogn Skisenter som reisemål. I tillegg vil eg sjå på kor fornøgde brukarane av skitrekket er. Forhåpentlegvis vil denne oppgåva kunne bidra til marknadskunnskapen om generelle og naturbaserte turistar som besøka naturbasert reiseliv attraksjonar på vinterstid og/eller deltar i ein naturbasert vinteraktivitet. Hovudproblemstillinga i oppgåva er: - Kven er den naturbaserte turisten, kva er deira motivasjon for å velja Sogn skisenter og kor fornøgde er dei etter besøket? Hovudproblemstillinga er nærmare presisert i fire underproblemstillingar: (1)Kven er brukarane av Sogn Skisenter?, (2)Kva er dei viktigaste reisegrunnane for å besøke skisenteret?, (3 Kor tilfredse var dei besøkande med opphaldet?, (4)Kan det å besøka eit skitrekk kategoriserast som naturbasert turisme? Eg har brukt deduktiv- og kvantitativ metode og samla inn data ved hjelp av nettbasert spørjeskjema distribuert via e-post der eg nytta meg av Questback. Undersøkinga fekk inn 147 respondentar med ein svarprosent på 75 %. Analysane blei utført med Questback og analyseprogrammet SPSS (IBM SPSS Statistics 22). Hovudfunna i undersøkinga viser at gjennomsnittsrespondenten beskrivas som ein mann mellom 25-34 år, busett i Hafslo. Han har meir enn 3 års utdanning på høgskule/universitet, jobbar i det private eller offentlege og har ein personleg inntekt mellom 200 000 og 499 999kr. I tillegg kjøper den besøkande times/turkort, dagskort eller sesongkort og besøker skitrekket eit par gonger i laupet av ein sesong. Av reisefølgje vel respondentane å reise med venner og familie m/barn. Dei aller fleste treng ikkje å overnatte for å besøka skisenteret og nyttar eige køyretøy som framkomstmiddel. 3 Vidare funn viser at 97 % av utvalet ikkje har naturen som viktigaste for å besøka Sogn Skisenter. Det å komma seg vekk i frå den kjedelege kvardagen med familie og venner, tillegg til å ha det gøy mens dei utøva ein fysisk aktivitet, dominera motivasjonen hos dei besøkande. Sogn skisenter framstår som eit ganske attraktivt område for brukarane som er særs fornøgde med dei fleste aspekta av skisenteret. Aldersgruppa 45-54 år er mest fornøyd med opphaldet hos skisenteret. Respondentane var mest einige med at det å stå på ski i eit skitrekk var ein fysisk- og friluftsaktivitet med naturoppleving i eit rekreasjonsanlegg. Nøkkelord: Naturbasert reiseliv, natur, motiv, reisegrunner, vinterturisme, turist. 4 Abstrakt This thesis has been based on a quantitative study at Sogn Skisenter in Luster municipality. The mission will focus on Sogn Skisenter as nature-based tourism offer in the winter. In the thesis I wanted to shed light on whether nature stands in the center of the user of a skiing-centre and what travel reasons that make them choose Sogn Skisenter as a destination. In addition, I will look at how satisfied users of the skiing-centre are. Hopefully, this exercise will help promote knowledge of general and nature-based tourists visiting nature-based tourism attractions in the winter and/or participating in a nature-based winter activities. The main question of the thesis is: - Who is the nature-based tourist, what is their motivation to select Sogn Skisenter and how satisfied are they after the visit? The main question is closer defined in four sub-questions: (1) Who are users of Sogn Skisenter?, (2) what are the major motives of travel reasons to visit the skiing-centre?, (3 How satisfied were the visitors to the stay?, (4) Can visiting a skiing-centre categorized as nature-based tourism? I have used the deductive and quantitative methods and collected data using online questionnaire distributed by e-mail in which I used QuestBack. The survey received 147 respondents with a response rate of 75%. The analyses are performed with Questback and analysis program SPSS (IBM SPSS Statistics 22). The main findings of the survey show that average respondent is described as a man between 25-34 years, resident in Hafslo. He has more than three years of education at college / university, working in private or public sector and has a personal income between 200 000 and 499 999kr. The visitors are buying hour tickets/ trip cards, day passes or season tickets and visit the ski-centre a few times during a season. Traveling companion is with friends and family w/ children. The vast majority do not need to stay to visit the ski-centre and use own vehicle to transportation. 5 Further findings show that 97% of the sample did not have nature as the major travel reason to visit Sogn Skisenter. To get away from the mundane in everyday life with family and friends, as well as having fun while they exercise a physical activity, dominates the motivation of the visitors. Sogn skisenter appears to be a fairly attractive area for the users which is quite satisfied with most aspects of the skiing-centre. Age group 45-54 years are most satisfied with their stay at the skiing-centre. Respondents were most agree that there skiing in a skiing-centre was a physical and leisure activities with nature experience in a recreational facility. Keywords: Nature-based tourism, nature, motive, travel reasons, winter tourism, tourist.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.titleKven er den naturbaserte turisten, kva er deira motivasjon for å velja Sogn skisenter og kor fornøgde er dei etter besøket?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Agriculture and fishery disciplines: 900::Agriculture disciplines: 910::Management of natural resources: 914nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210nb_NO
dc.source.pagenumber80nb_NO
dc.description.localcodeM-REISnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel