Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReinskås, Birgith Jørgensdottir
dc.date.accessioned2010-11-26T10:16:59Z
dc.date.available2010-11-26T10:16:59Z
dc.date.issued2010-11-26T10:16:59Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/188095
dc.description.abstractSAMANDRAG Utgangspunktet for denne masteroppgåva er å finne svar på kvifor og korleis ein legg opp til medverking i norsk landskapsplanlegging. Gjennom teori og eksempelstudie freistar eg å finne svar på problemstillinga. Oppgåva startar (kapittel 2) med skildring av kva medverking er; ulike grader av medverking, kven som kan medverke og forskjellen på aktiv og passiv deltaking. Vidare i oppgåva blir framveksten av medverking framstilt, med fokus på overgangen frå instrumentell til kommunikativ planlegging. Oppgåva presenterar overgangen til kommunikativ planlegging som ein reaksjon på og ei misnøye med, den ekspertbaserte planleggingsretninga instrumentell planlegging. Dette har vore tema for ein internasjonal diskusjon sidan slutten av 1950- talet og fram til i dag. Norsk planlegging er påverka av den internasjonale debatten og framveksten av medverking, og det har gjort seg synleg i lovverk og planleggingsmetodar. I kapittel 3 freistar eg å framstille korleis medverking er synleg gjennom føringar i forvaltning av landskap, med fokus på plan- og bygningslova (PBL) frå 1985 og 2008, og to internasjonale konvensjonar; Rio-konvensjonen og den europeiske landskapskonvensjonen. Oppgåva ser også på korleis kravet om medverking i PBL blir truga av privatinitiert planlegging, som også er heimla i same lovverk. Når det gjeld konvensjonar som har hatt tyding for auka merksemd på medverking som tema, er det særleg den europeiske landskapskonvensjonen eg fokuserar på. Denne konvensjonen har hatt ei særskilt tyding for eksempelstudiet mitt. Oppgåva legg vekt på framveksten av medverkingsbaserte analysemetodar (kapittel 4), gjennom eit konkret eksempel; landskapsressursanalyse. Dette eksempelstudiet synleggjer oppgåva korleis ein i praksis legg opp til medverking i landskapsplanlegging. Landskapsressursanalysen er utgangspunktet for kapittel 5, og grunnlaget for SWOT -analysen og vurderinga i kapittel 6. SWOT- analysen fokuserar på styrkar, veikskapar, moglegheiter og truslar med landskapsressursanalysen som prosess og produkt, særleg på bakgrunn av empiri frå landskapsressursanalysen – ”Telemarkskanalen som regionalpark”. Mot slutten av oppgåva drøftar eg landskapsressursanalysemetoden i ljos av teori og empiri, og nokre av tema som blir tatt opp er: 1)Høveleg plassering av metoden i modellen over planleggingstradisjonar, utarbeidd av Friedmann(1987), og på medverkingsstigen til Arnstein (1969). 2) Om landskapsressursanalysen tilfredstiller krav om aktiv medverking i den europeiske landskapskonvensjonen, og korleis utelating av aktiv medverking i ny plan- og bygningslov kan vere ein trussel for medverking. 3) Tydinga av å ha ei klar definering av kva slags medverking det er ein legg opp til; symbolsk eller reell. 4) Korleis bør metoden vere, korleis kan han gjerast betre og kva er framtidsutsiktene for metoden? Avslutningsvis blir det 5 konkludert med at metoden bør nyttast av fagkyndige som både har fagkunnskapen og er gode prosesskoordinatorar. Metoden er eit naudsynt bidrag til landskapsplanlegginga, og er særeigen med sitt stadkjenslearbeid, eit opplegg der folk flest blir involvert, i tråd med landskapskonvensjonens siktemål og landskapsdefinisjon. ABSTRACT The main issues in this thesis are to find reasons why public participation became a part in landscape planning, and in which way we can see public participation in the Norwegian landscape planning today. The problem as presented will be discussed employing basic theory and a case study. This thesis describes participation as a term in planning subjects, with different degrees of participation, and it describes who could participate and the differences between active and passive participation. Subsequently, the development of participation with the focus on the change from instrumentell to communicative planning is presented. Communicative planning is presented as a reaction and a displeasure to instrumental planning merely based on experts. This has been the subject of international debate since the end of 1950s until today. Norwegian planning is being influenced by the international debate and the development of participation, which clearly comes into view in the Norwegian legal systems and in planning methods. This thesis also describes how participation comes into view in regulation for landscape. I focus on the Planning and Building Act from 1985 and 2008 and two international conventions; the Rio-convention and the European Landscape Convention. This thesis looks at the claim of public participation in the Planning and Building Act, and how the claim could be threatened by private initiated planning, also with legal authority in the same legal system. The European Convention is particularly covered in the thesis due to it`s significance in the case study. The development of analysis methods based on participation is emphasized in the thesis, and a particular example on landscape resource analysis is provided. The case study illustrates how public participation is set up in practical landscape planning. The landscape resource analysis method forms the basis of chapter five, and the SWOT- analysis and subsequent evaluation of chapter six. The SWOT analysis focuses on strengths, weaknesses, opportunities and threats with the landscape resource analysis as a process and a product. Empiricism from a process in Telemark with a preparation of a landscape analysis named as; “Telemarkskananlen som regionalpark”. At the end of the thesis a discussion on the landscape resource analysis method based on theory and empiricism is provided. The topics include: 1)Suitable position of the method in a model with planning traditions, prepared by Freedman (1987), and at the ladder of citizen participation, prepared by Arnstein (1969). 2) Whether the landscape resource analysis meet the demands of active participation in the landscape convention, and how the omission of the active term in the Planning and Building Act could present a threat for the public participation. 7 3.) The importance of having a clear definition of what kind of participation the process set up for is also discussed, and also how the method should be, what has to be modify and how is the future prospect? At the end I draw a conclusion about the need for specific skills to use the method; expert knowledge and process coordination skills. This method is an essential contribution to landscape planning, and the characteristic work with “sense of place” that involved the ordinary man and woman, such as the aim in the European Landscape Convention and its definition of landscape.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.subjectMedverkingen_US
dc.subjectlandskapsressursanalyseen_US
dc.subjectplanleggingsteorien_US
dc.subjectlandskapsplanleggingen_US
dc.subjectden europeiske landskapskonvensjonenen_US
dc.subjectplan- og bygningslovaen_US
dc.subjectTelemarkskanalen som regionalparken_US
dc.subjectPublic participationen_US
dc.subjectthe landscape resource analysisen_US
dc.subjectplanning theoryen_US
dc.subjectlandscape planningen_US
dc.subjectthe European Landscape Conventionen_US
dc.subjectthe Planning and Building Acten_US
dc.subjectTelemarkskanalen as a Regional Parken_US
dc.titleFramvekst av medverking i norsk landskapsplanlegging. Eksempelstudie av landskapsressursanalyse som medverkingsbasert metodeen_US
dc.title.alternativeDevelopment of public participation in norwegian landscape planning. Case study based on landscape resource analysisen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Architecture and design: 140::Landscape architecture: 147en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel