Blar i Master's theses (ILP) på forfatter "Berg, Kristin Marie"
-
"Full fart mot fremtiden" : utbygging av Jærbanen som drivkraft for utvikling av Klepp - basert på befolkningens behov
Mong, Marit (Master thesis, 2016-08-24)Problemstillingen for denne masteroppgaven lyder slik: ”Hvilke kriterier må være til stede for at dobbeltsporet kan utvikle Klepp på en miljøvennlig måte?” Jernbaneverket er i gang med planleggingen av et nytt dobbelt ... -
Konsekvensutredninger av veganlegg : vektlegging av ikke-prissatte konsekvenser i samfunnsøkonomiske analyser og utslagsgivende faktorer ved anbefaling av prosjekter
Jenssen, Espen Kristoffer (Master thesis, 2017)Utbygging av nye veier kan medføre en rekke både positive og negative konsekvenser for samfunnet og naturmiljøet. For å sikre at hensynet til miljø og samfunn blir tatt i betraktning under planlegging av nye veier stiller ... -
Miljøgata i prosjektet rv. 7 Sokna-Ørgenvika - til det beste for alle?
Kammerud, Katrine (Master thesis, 2015)Planlegging av større nasjonale veianlegg handler ikke bare om fysisk planlegging, der arealdisponering, standardvalg og hastighet er viktige parameter. Veiplanlegging handler i like stor grad om samfunnsutvikling. Ofte ... -
Mulighetsstudie : InterCity Oslo-Karlstad som ledd i en høyhastighetsbane mot Stockholm : trasévalg, konsepter og stasjonslokalisering i Indre Østfold
Hambro, Ludvig (Master thesis, 2017)Oslo og Stockholm er Norge og Sveriges største byer. Det er 1,3 millioner årlige flyreiser mellom hovedstedene, og det bor til sammen 3,4 millioner i og i aksen mellom byene. Flere av Sveriges største byer - deriblant ... -
Myke trafikanter i Etnesjøen : kampen for tilværelsen
Røstad, Lars (Master thesis, 2017)I arbeidet med masteroppgaven har det kommet frem hvordan befolkningen i Etnesjøen ofte benytter bilen i stedet for andre transportmetoder når de skal nå ulike funksjoner. Etnesjøen er et kompakt tettsted hvor de fleste ... -
På sykkel i Moss : med inspirasjon fra Nederland
Peters, Denise Ines (Master thesis, 2016-08-26)I Norge har tilretteleggingen for syklister i mange år blitt nedprioritert. Norge har ikke hatt noen god eller systematisk form for sykkelplanlegging, og syklistene har blitt vant til å bruke fortauet som sykkelfelt. ...