Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSveum, Anita
dc.date.accessioned2013-09-11T10:34:30Z
dc.date.copyright2013
dc.date.issued2013-09-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/187689
dc.descriptionOppgaven er klausulert på grunn av at Norwegian Property ASA er et børsnotert selskap, og vi ønsker ikke at oppgaven skal skape noen forandringer i børsverdien.no_NO
dc.description.abstractBakgrunnen for denne studien har vært å belyse hvordan Norwegian Propertys styringssystem fungerer i forhold til måloppnåelse og strategiutførelse, og komme med kommentarer og innspill til hvordan de eventuelt kan forbedre dette systemet. Norwegian Property er et eiendomsselskap som driver med utleie, salg, kjøp og utvikling av næringseiendom. I 2011 gjorde selskapet en strategigjennomgang der de kom fram til enkelte styringsparametere, som skulle hjelpe ledelse til å styre selskapet mot de stratgiene som ble satt for en periode fram til 2015. Våren 2013 har Norwegian Property revidert noen av styringsparameterne, og måten de blir rapportert på. For å kunne vurdere det eksisterende styringssystemet hos Norwegian Property har jeg gjennomført intervjuer med avdelingslederne og andre nøkkelpersoner i selskapet samt hentet til relevant litteratur og informasjon fra andre selskaper i eiendomsbransjen. Jeg har benyttet et strategisk kart for å belyse hvordan de ulike operasjonelle aktivitetene i selskapet kan ha innvirkning på oppnåelse av de overordnede målene. Jeg kom fram til noen punkter som jeg mener vil forbedre dagens styringssystem hos Norwegian Property, og det er særlig et økt fokus på samarbeid mellom avdelingene internt og et økt fokus på kundebehandling som jeg mener bør integreres i styringssystemet. The reason for this study was to enlighten how Norwegian Property`s management systems worked with concerns to goal achievement and strategy execution, with a opportunity to give comments and input to how they may improve the system. Norwegian Property is a real estate companies that rent out, buy, sell and develop commercial real estate. In 2011 the company did a strategy review where they decided to make a set of key performance indicators, so that the management could lead the company to the strategy goals set for 2015. In the spring 2013 some of the key performance indicators got reviewed and some of the reporting methods were changed. To make an evaluation of the Norwegian Property`s management system I have conducted interviews with the section leaders and others in the company, gathered relevant theory and information from other companies in the real estate business. I have used a strategic map to enlighten how the operational activities in the company could affect the achievement of the overall goals. I made some points that I think will help Norwegian Property develop their management system further, and I have emphasized increased cooperation between the sections in the company and a increased focus on customer care as key areas that should be integrated in the system.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.subjectBalansert målstyringno_NO
dc.subjectEiendomsbransjenno_NO
dc.titleBalansert målstyring i eiendomsbransjen : en vurdering av Norwegian Property ASAs styringssystem.no_NO
dc.title.alternativeBalanced ccorecard in the real estate business : an evaluation of Norwegian Property ASA`s management systemno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213no_NO
dc.description.embargo2018-06-07
dc.source.pagenumber92no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel