dc.contributor.author | Michelsen, Mathias Storm | |
dc.date.accessioned | 2013-08-26T12:02:32Z | |
dc.date.available | 2013-08-26T12:02:32Z | |
dc.date.copyright | 2013 | |
dc.date.issued | 2013-08-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/187588 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven har som formål å se på hva som skjer med opplevelsen av læringsutbyttet når man flytter deler av undervisningen ut av klasserommet og over i det praktiske der studentene arbeider med entreprenørielle metoder som innovasjonscamp.
Studien er gjennomført etter kvalitativ metode, og bygger på dybdeintervju av ti informanter som alle har vært studenter i et fag der en innovasjonscamp var blitt benyttet som en del av undervisningen.
Hovedfunnene i undersøkelsen var at innovasjonscampen bidro til å fremme studentens generelle læringsutbytte, motivere studentene til videre arbeid med faget i etterkant av campen og sosialisere studentene innad i klassen.
Gjennom innovasjonscampen ble deltakerne lettere sosialisert som gruppe enn gjennom vanlige forelesninger. Undersøkelsen viste også at studentene hadde tilegnet seg nye verktøy til videre læring, og bidro til å gi studentene trening i både presentasjonsteknikk, teamarbeid og caseløsnig.
Entreprenørskap i utdannelsen trenger ikke å ende opp med at studenter starte egne bedrifter, entreprenørskapsfag, camper og andre simuleringer kan ses på som en innføring i hvordan man kan jobbe under uforutsigbare omgivelser. Samtidig som denne formen for aksjonsbasert læring ofte knyttes opp mot næringslivet, tilbyr den studentene bedre innsikt i hva som venter dem etter fullførte studier. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Norwegian University of Life Sciences, Ås | |
dc.subject | aksjonsbasert læring | no_NO |
dc.subject | Innovasjon | no_NO |
dc.subject | Entreprenørskap | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.subject | campmodell | no_NO |
dc.subject | motivasjon | no_NO |
dc.subject | læringsutbytte | no_NO |
dc.subject | erfaringslæring | no_NO |
dc.title | Aksjonsbasert læring : en masteroppgave om bruk av campmodell i høyere utdannig | no_NO |
dc.title.alternative | Action-based Learnig : a master desertation about the use of campmodels in higher education | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 85 | no_NO |