Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMichelsen, Mathias Storm
dc.date.accessioned2013-08-26T12:02:32Z
dc.date.available2013-08-26T12:02:32Z
dc.date.copyright2013
dc.date.issued2013-08-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/187588
dc.description.abstractDenne masteroppgaven har som formål å se på hva som skjer med opplevelsen av læringsutbyttet når man flytter deler av undervisningen ut av klasserommet og over i det praktiske der studentene arbeider med entreprenørielle metoder som innovasjonscamp. Studien er gjennomført etter kvalitativ metode, og bygger på dybdeintervju av ti informanter som alle har vært studenter i et fag der en innovasjonscamp var blitt benyttet som en del av undervisningen. Hovedfunnene i undersøkelsen var at innovasjonscampen bidro til å fremme studentens generelle læringsutbytte, motivere studentene til videre arbeid med faget i etterkant av campen og sosialisere studentene innad i klassen. Gjennom innovasjonscampen ble deltakerne lettere sosialisert som gruppe enn gjennom vanlige forelesninger. Undersøkelsen viste også at studentene hadde tilegnet seg nye verktøy til videre læring, og bidro til å gi studentene trening i både presentasjonsteknikk, teamarbeid og caseløsnig. Entreprenørskap i utdannelsen trenger ikke å ende opp med at studenter starte egne bedrifter, entreprenørskapsfag, camper og andre simuleringer kan ses på som en innføring i hvordan man kan jobbe under uforutsigbare omgivelser. Samtidig som denne formen for aksjonsbasert læring ofte knyttes opp mot næringslivet, tilbyr den studentene bedre innsikt i hva som venter dem etter fullførte studier.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherNorwegian University of Life Sciences, Ås
dc.subjectaksjonsbasert læringno_NO
dc.subjectInnovasjonno_NO
dc.subjectEntreprenørskapno_NO
dc.subjectlæringno_NO
dc.subjectcampmodellno_NO
dc.subjectmotivasjonno_NO
dc.subjectlæringsutbytteno_NO
dc.subjecterfaringslæringno_NO
dc.titleAksjonsbasert læring : en masteroppgave om bruk av campmodell i høyere utdannigno_NO
dc.title.alternativeAction-based Learnig : a master desertation about the use of campmodels in higher educationno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber85no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel