• Fra kundeavis til personlig kommunikasjon : en casestudie om datadrevet kundeinnsikt 

      Løining, Elise; Brynildsen, Tuva Marie Josefine (Master thesis, 2021)
      Datadrevet innsikt har for alvor blitt avgjørende for norske detaljforhandlere og skaper mange muligheter. Det store potensialet ligger nå i analyse av data og å skape verdi av innsikten. Formålet med denne oppgaven er ...
    • Optimalisering av prosesser hos en Nordisk Bedrift 

      Dybwad, Jon Håkon Krossen; Larsen, Andrea Furuseth (Master thesis, 2020)
      Målet med denne masteroppgaven er å hjelpe firmaet NB med å optimalisere sin lagerstyring og redusere sine lagerkostnader ved å benytte resultatene fra prediktive analyser. Ved å føye sammen læring og metodikk fra de to ...
    • Uncovering lost potential : the shortcomings of DNBs chatbot 

      Nilsen, Cecilie Augensen (Master thesis, 2020)
      In 2018 DNB Bank ASA (DNB) launched their chatbot, Aino, an advanced virtual banking agent. Aino handles 55% of all the incoming chat traffic for DNBs Customer Center and is continuously being trained by AI trainers to ...