Blar i Master's theses (HH) på tittel
Viser treff 631-650 av 1071
-
Kundelønnsomhet : Økt kunnskap om dine kunder
(Master thesis, 2011-11-11)Gjennom kunnskap om kunden kan bedriften oppnå verdifull innsikt for å foreta de riktige strategiske valgene til økt verdiskapning. Denne oppgaven handler om kundelønnsomhet. Lønnsomhet defineres som differansen mellom ... -
Kundelønnsomhet hos Kongsberg Automotive, avdeling Raufoss Couplings
(Master thesis, 2014-02-13) -
Kundelønnsomhet i Diamantboring AS : en tidsbasert tilnærming
(Master thesis, 2017)Studien omhandler kundelønnsomhet, og vi har utarbeidet et rammeverk for Diamantboring AS. Bedriften befinner seg i annen bygg- og anleggsvirksomhet, og er plassert i en nisjedel av bransjen hvor de er en av få aktører som ... -
Kundelønnsomhet i Kaeser Kompressorer AS - en aktivitetsbasert tilnærming
(Master thesis, 2012-04-27)Denne oppgaven omhandler hvordan kunder genererer ulik lønnsomhet for en bedrift. Gjennom en studie av ulike segmenter hos Kaeser Kompressorer AS har vi benyttet aktivitetsbasert kalkulasjon for å analysere hvordan kunders ... -
Kundelønnsomhetsanalyse for et konsulentselskap : en casestudie av Pilaro AS
(Master thesis, 2015-11-09)Kundelønnsomhetsanalyse er et viktig strategisk verktøy som alle virksomheter har nytte av. Ved å bruke Pilaro AS som grunnlaget for en casestudie skal jeg gjennomføre en analyse av kundelønnsomheten til bedriften. Oppgavens ... -
Kundelønnsomhetsanalyse i en varehandelsbedrift
(Master thesis, 2014-08-14) -
Kundelønnsomhetsanalyse i Mosoft AS: hva kjennetegner selskapets lønnsomme kunder? : en aktivitetsbasert tilnærming til kundelønnsomhet
(Master thesis, 2012-08-14)Bakgrunnen for vår undersøkelse er en antagelse om at det kan identifiseres kjennetegn hos de lønnsomme kundene i et foretak, samt at tiltak kan vises for å øke lønnsomheten hos mindre lønnsomme kunder. For å analysere ... -
Kunderelasjonshåndteringssystemer i oppstartsbedrifter
(Master thesis, 2021)Kunderelasjonshåndterings (CRM)-systemer er å betrakte som en relativt etablert praksis blant de største selskapene, men er ikke like utbredt blant oppstartsbedrifter. Undersøkelser viser at det i Europa er rundt 33% av ... -
Kundetilfredshet og -lojalitet i regnskapsbransjen : en kvantitativ casestudie av en regnskapsleverandør i Nord-Norge
(Master thesis, 2020)Formålet med denne studien var å undersøke hvilke faktorer som bidrar kundetilfredshet og kundelojalitet blant kundene til en casebedrift, som er en regnskapsbedrift i Nord-Norge. Regnskapsbransjen er i endring, blant annet ... -
Kundetilfredshet og kundelojalitet : et case studie av Rockdenim.no
(Master thesis, 2015-07-29)Denne oppgaven har hatt som overordnet mål å se på kundetilfredshet og kundelojalitet i nettbutikken Rockdenim.no. Det har blitt sendt ut spørreundersøkelse til kundebasen der det har blitt stilt en rekke ulike spørsmål ... -
Kundskabsgenerering i oplevelsesproducerende arrangemensbedrifter : et casestudie om læring i netværk og interne læringsprocesser
(Master thesis, 2014-08-15)The purpose of this study was to create a better understanding of learning processes in an event-producing tourist attraction. This project-oriented organization has a distinctive structural design which creates other ... -
Kunstgjødsel : kan prisen prognostiseres ved hjelp av tidsseriemodeller eller futures priser?
(Master thesis, 2014-02-13)Sammendrag Tema i denne utredningen handler om prognostiseringsmuligheter for kunstgjødselspriser. Det er tatt utgangspunkt i tidsseriemodeller og futurespriser for å komme frem til prognosemodeller for kunstgjødselspriser. ... -
Kunstig intelligens i kundeservice : en studie av chatbotimplementering i IKEA
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en casestudie som følger IKEA gjennom et pilotprosjekt om implementering av chatbot i kundeservice våren 2020. Studien deles inn i tre stadier, hvor første stadiet handler om identifisering av behovet ... -
Kunstig intelligens i mediebransjen : en casestudie av Norsk Telegrambyrå AS (NTB)
(Master thesis, 2020)Kunstig intelligens (AI) har for alvor startet sitt inntog i samfunnet og representerer store muligheter for både enkeltmennesker og samfunnet som helhet. Selv om teknologien gjør det mulig å løse oppgaver stadig bedre og ... -
Kunstig intelligens i regnskapsfunksjonen : en case med LOfavør AS og Sparebank 1 Gruppen AS
(Master thesis, 2020)Bakgrunn: Den digitale revolusjonen har ført til at regnskapsfunksjonen er i endring. Flere forskningsrapporter viser at implementering av kunstig intelligens vil ha stor innvirkning på regnskapsfunksjonens arbeidsoppgaver ... -
Kvalitativ gjennomgang av systematisk hindringsanalyse i Veidekke Distrikt Østfold / Søndre Akershus
(Master thesis, 2016-08-22)Forskning viser at byggebransjen har hatt vesentlige utfordringer med å forhindre uproduktiv tid. Det er dermed viktig at det skjer utvikling av effektive arbeidsmetoder i byggebransjen. Denne studiens formål er å avdekke ... -
Kvalitet på IT-basert kundeinformasjonsbehandling i Gjensidige
(Master thesis, 2015-08-06)Temaet i denne studien er kvalitet på IT-basert kundeinformasjonsbehandling, der Kukafka et al. (2003) sitt rammeverk for IT-bruk benyttes for å identifisere barrierer kunderådgiverne i Gjensidige står ovenfor ved IT-basert ... -
Kvinnelig inkubator som læringsarena for entreprenørskap
(Master thesis, 2023)Bakgrunn: Forskning på kjønn og entreprenørskap har økt siden begynnelsen av 1990-tallet, og det å forstå kvinnelige gründere har blitt en ny forskningstrend. Det har derimot vært lite oppmerksomhet på hvordan man kan ... -
Kvinner i ledelsen: Har det en effekt?
(Master thesis, 2023)Denne utredningen tar for seg andelen kvinner i toppledelsen i store norske selskap for å avdekke situasjonen i dag, samt teste hvorvidt det er en sammenheng mellom andel kvinner i toppledelsen i norske børsnoterte selskap ...