Blar i Brage NMBU på forfatter "Hugo, Aksel"
-
«Det er ikke så mange av de dypere målene som det er lett å vurdere i skolen» : læreres erfaringer og praksis med vurdering i tverrfaglige prosjekter innen bærekraftig utvikling
Strande, Amalie Bråthen (Master thesis, 2022)Fagfornyelsen (LK20) har gitt norsk skole de tverrfaglige temaer folkehelse og livsmestring, bærekraftig utvikling og demokrati og medborgerskap. Skolene er nå forpliktet til å legge tilrette for tverrfaglig arbeid med ... -
Uteundervisningens muligheter og begrensninger : læreres og skolelederes ulike syn på rammene for uteundervisning i naturfag og biologi på videregående trinn
Prestkvern, Bendik Ruden (Master thesis, 2022)Uteundervisning er en lite brukt metode i norske videregående skoler, samtidig er skolenes nærområder en av de største ubrukte ressursene lærere og skoleledere har, særlig i fag som naturfag og biologi. Hvorfor er ... -
Åpenbaringsrom : rom for deltakelse i realfagsundervisningen
Nordal, Snorre (PhD Thesis;2015:39, Doctoral thesis, 2018-05-02)Dette doktorgradsarbeidet handler om hvordan man kan velge og skape alternative læringsarenaer for skolenes realfagsundervisning, og utnytte disse rommene optimalt i elevenes læringsprosess. Jeg har tatt utgangspunkt i to ...