Browsing Brage NMBU by Title
Now showing items 9092-9111 of 16994
-
Kulturminner i veglandskapet : tilrettelegging for bruk
(Master thesis, 2012-08-02)Fysisk aktivitet i kombinasjon med natur-og kulturopplevelser blir stadig mer populært. Bruk av historiske veger, og dermed kulturminner i veglandskapet, har blitt mer og mer aktuelt, både som turisttilbud og som tn bidrag ... -
Kulturplantane : opphav, utvikling alder, særmerke, opphavsområde
(Professional article, 1976-12) -
Kulturuttrykk på Adamstuen : Norges veterinærhøgskole 75 år
(Non-fiction monograph, 2010)Kjære leser! Yngvild Wasteson Rektor Norges veterinærhøgskole (NVH) står i 2010 midt oppe i en spennende og krevende prosess med å planlegge flytting av virksomheten på Adamstuen i Oslo til Ås. På campus Ås skal ... -
Kulvertoppføringer i anadrome vassdrag: En undersøkelse av hvordan holdninger og praksis hos involverte aktører påvirker resultatet
(Master thesis, 2023)Økt kunnskap om betydningen av naturlige og upåvirkede vassdrag har ført til betydelig innsats for fjerning og utbedring av vandringshindre- og barrierer i vassdrag i Europa og Nord Amerika. Blant annet har kulverter fått ... -
Kundeklager : knask eller knep for innovasjon i matindustrien
(Master thesis, 2014-08-15)Sammendrag Tema for denne masteroppgaven er innovasjon i matindustrien. Tidligere forskning viser at norsk matindustri opplever økt konkurranse fra utlandet og derfor blir innovasjon sett på som nøkkelen til å overkomme ... -
Kundelojalitet i møbelbransjen
(Master thesis, 2011-11-14)I denne utredningen ønsket jeg å se på hvilke faktorer som har mest betydning for kundelojalitet i Møbelbransjen ved å bruke Norsk Kundebarometer sin konseptuelle modell som utgangspunkt. Hensikten har vært å finne de ... -
Kundelønnsomhet : Økt kunnskap om dine kunder
(Master thesis, 2011-11-11)Gjennom kunnskap om kunden kan bedriften oppnå verdifull innsikt for å foreta de riktige strategiske valgene til økt verdiskapning. Denne oppgaven handler om kundelønnsomhet. Lønnsomhet defineres som differansen mellom ... -
Kundelønnsomhet hos Kongsberg Automotive, avdeling Raufoss Couplings
(Master thesis, 2014-02-13) -
Kundelønnsomhet i Diamantboring AS : en tidsbasert tilnærming
(Master thesis, 2017)Studien omhandler kundelønnsomhet, og vi har utarbeidet et rammeverk for Diamantboring AS. Bedriften befinner seg i annen bygg- og anleggsvirksomhet, og er plassert i en nisjedel av bransjen hvor de er en av få aktører som ... -
Kundelønnsomhet i Kaeser Kompressorer AS - en aktivitetsbasert tilnærming
(Master thesis, 2012-04-27)Denne oppgaven omhandler hvordan kunder genererer ulik lønnsomhet for en bedrift. Gjennom en studie av ulike segmenter hos Kaeser Kompressorer AS har vi benyttet aktivitetsbasert kalkulasjon for å analysere hvordan kunders ... -
Kundelønnsomhetsanalyse for et konsulentselskap : en casestudie av Pilaro AS
(Master thesis, 2015-11-09)Kundelønnsomhetsanalyse er et viktig strategisk verktøy som alle virksomheter har nytte av. Ved å bruke Pilaro AS som grunnlaget for en casestudie skal jeg gjennomføre en analyse av kundelønnsomheten til bedriften. Oppgavens ... -
Kundelønnsomhetsanalyse i en varehandelsbedrift
(Master thesis, 2014-08-14) -
Kundelønnsomhetsanalyse i Mosoft AS: hva kjennetegner selskapets lønnsomme kunder? : en aktivitetsbasert tilnærming til kundelønnsomhet
(Master thesis, 2012-08-14)Bakgrunnen for vår undersøkelse er en antagelse om at det kan identifiseres kjennetegn hos de lønnsomme kundene i et foretak, samt at tiltak kan vises for å øke lønnsomheten hos mindre lønnsomme kunder. For å analysere ... -
Kunder ved Bondens marked – Resultater fra en undersøkelse i første sesong 2003
(Notat (Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning : trykt utg.);, Research report, 2004) -
Kunderelasjonshåndteringssystemer i oppstartsbedrifter
(Master thesis, 2021)Kunderelasjonshåndterings (CRM)-systemer er å betrakte som en relativt etablert praksis blant de største selskapene, men er ikke like utbredt blant oppstartsbedrifter. Undersøkelser viser at det i Europa er rundt 33% av ... -
Kundetilfredshet og -lojalitet i regnskapsbransjen : en kvantitativ casestudie av en regnskapsleverandør i Nord-Norge
(Master thesis, 2020)Formålet med denne studien var å undersøke hvilke faktorer som bidrar kundetilfredshet og kundelojalitet blant kundene til en casebedrift, som er en regnskapsbedrift i Nord-Norge. Regnskapsbransjen er i endring, blant annet ... -
Kundetilfredshet og kundelojalitet : et case studie av Rockdenim.no
(Master thesis, 2015-07-29)Denne oppgaven har hatt som overordnet mål å se på kundetilfredshet og kundelojalitet i nettbutikken Rockdenim.no. Det har blitt sendt ut spørreundersøkelse til kundebasen der det har blitt stilt en rekke ulike spørsmål ... -
Kundskabsgenerering i oplevelsesproducerende arrangemensbedrifter : et casestudie om læring i netværk og interne læringsprocesser
(Master thesis, 2014-08-15)The purpose of this study was to create a better understanding of learning processes in an event-producing tourist attraction. This project-oriented organization has a distinctive structural design which creates other ... -
Kunnskap om klima eller handlingskompetanse for berekraftig utvikling? Ein case-studie av Mímisbrunnr Klimapark 2469 si formidling til elevar
(Master thesis, 2016)I ei verd med stadige utfordringar, særleg med omsyn til klima og miljø, treng vi engasjerte verdsborgarar som har dei reiskapane dei treng for å løyse utfordringane. Da kjem ein fort til spørsmål om kva desse reiskapane ...