Browsing Brage NMBU by Author "Kubberød, Elin"
Now showing items 21-40 of 45
-
Exploring the Transition to Working Life of Entrepreneurship Education Graduates: A Longitudinal Study
Killingberg, Nils Magne; Kubberød, Elin; Pettersen, Inger Beate (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
The farm-based entrepreneur’s marketing mix: a case study from the local food sector
Hersleth, Stine Therese Alm; Kubberød, Elin; Gonera, Antje (Journal article; Peer reviewed, 2022)Purpose: This paper aims to explore the market creation practices of farm-based entrepreneurs in the local food sector. Alternative marketing channels for farm-based products increase, but it is not known how entrepreneurs ... -
Gamification in tourism : a design thinking approach to memorable experience design
Oftedal, Rolf; Sveen, Markus Hasler; Riksheim, Kristian Listou (Master thesis, 2021)Background: Tourism in Norway is an industry with long traditions, but Covid-19 has required many Norwegian tourism destinations to rethink the way they provide experiences for tourists. Hence, it is imperative to research ... -
Gründerrollen i et rolleteoretisk perspektiv : en kvalitativ studie av gründerrollens dynamikk
Røtvold, Lise (Master thesis, 2016-08-31)Hensikten med studien har vært å bidra til mer kunnskap om gründerrollen. Gründerrollen skapes sammen med bedriften, og bør tilpasses selskapets vekststadier. Det finnes ingen stillingsbeskrivelse som forteller gründeren ... -
Hvordan samhandler unge Gaseller med kunden i utviklingen av nye produkter og tjenester?
Ervik, Christer (Master thesis, 2017-01-26)This study strives to understand how a company, that has shown great ability to translate higher revenue than average; think, consider and act when they involve the customer in product or service development. Allegations ... -
I want to become an Aquapreneur : a case study of an entrepreneurship training program for aquaculture in Mozambique
Dahlen, Inna Marie (Master thesis, 2020-06)Background: Aquaculture and tilapia farming in Mozambique are new markets and business opportunities. Papa Pescá is a private Mozambican company that has proven fish farming is a profitable business. In 2016 Papa Pescá ... -
Informal social learning dynamics and entrepreneurial knowledge acquisition in a micro food learning network
Hersleth, Stine Therese Alm; Kubberød, Elin; Gonera, Antje (Journal article; Peer reviewed, 2022)his paper expands and contextualises social perspectives on entrepreneurial learning by considering the informal learning dynamics and outcomes in a facilitated learning network (FLN) targeting micro-entrepreneurs within ... -
Information sharing and market orientation in direct supply chains : a case study of direct trade in the tea industry
Brenna, Maja (Master thesis, 2017)The aim of this study has been to increase the understanding of relationships in direct supply chains and how closer relationships between links might lead to increased flow of information. The study does so by exploring ... -
Innovasjon i norsk helsevesen : et casestudie om adopsjon av kommunikasjonsroboten AV1, som telemedisinsk verktøy i ambulansetjenesten
Koslung, Kristine Løvflaten; Kristiansen, Kaja Bakken (Master thesis, 2018)The integration of technology and e-health has become significant to improve public health, as well as to streamline and run healthcare services in a sustainable manner. This is demonstrated by testing of several welfare ... -
Innovasjonsleder som en regissør for innovasjon : en kvalitativ studie av innovasjonslederens rolledynamikk
Bislimi, Nita; Schnitler, Nora Helene (Master thesis, 2020)Formålet med denne studien har vært å belyse hvordan individer med Entreprenørskap og Innovasjonsutdanning fra NMBU utøver deres rolle i etablerte organisasjoner. Entreprenørskap og innovasjons-studiet legger opp utdanningsløpet ... -
Innvandrergründere og mobilisering av ressurser under bedriftsetablering i Norge
Kubberød, Elin; Norstrøm, Mina Mælum (Journal article; Peer reviewed, 2018)Innvandregründere står ovenfor unike utfordringer når de etablerer bedrift. Det eksisterer lite kunnskap om hvordan innvandrergründere mobiliserer sine ressurser som gjør at bedriften overlever og vokser. Basert på ... -
Karriereidentitet i et entreprenørskapsperspektiv : en kvalitativ studie av entreprenørskapsstudenters karriereidentitet
Øyan, Erik; Myhre, Edvard Filip Langset (Master thesis, 2020)Bakgrunn: Politikkutformingen og forskningen har fokusert på oppstartsvirksomhet og selvansettelse som suksessindikatorer for entreprenørskapsutdanninger. Dermed har flertallet av studentene, de som ikke velger å bli ... -
Kompetanseutvikling, mestring og utvikling av ny arbeidspraksis i kunnskapsorganisasjoner : et casestudie av opplæringsprogrammet til Norconsult
Eidsvig, Anna Helena (Master thesis, 2016-09-02)Denne oppgaven har som mål å undersøke hvordan en praktisk tilnærming til formell arbeidsplasslæring har bidratt til kompetanseutvikling, mestring og utvikling av ny arbeidspraksis. Utviklingen av ny arbeidspraksis har ... -
Learning to not belong: entrepreneurial learning experiences of women high-tech entrepreneurs
Kubberød, Elin; Jones, Sally; Pettersen, Inger Beate (Peer reviewed; Journal article, 2021)Purpose The influence of gender on high-tech entrepreneurship is of growing interest worldwide, as scholars argue that women face gendered barriers specific to this field. Although some gender-focussed research exists on ... -
Local food entrepreneurs in Norway : case studies on successful practices for network learning and market development
Hersleth, Stine Alm (PhD Thesis;2023:23, Doctoral thesis, 2023)Local food has been compared to a "quiet culinary revolution" in Norway, one initiated by a governmental strategy more than 20 years ago. The aim was to provide more local specialtiesꟷ"food and drink products with a ... -
Lokalmatprodusenter i vekst : gründere av norske matskatter : en kvalitativ studie av entreprenøriell markedsføringspraksis i mikrobedrifter
Olavsrud, Henriette; Strømmen, Tonje Margarita (Master thesis, 2019)Målet med denne oppgaven har vært å avdekke hvordan småskala matgründere evner å skape seg en plass i det norske matmarkedet, i lys av rammeverket entreprenøriell markedsføring. Lokalmat er et fremvoksende tema av økende ... -
Mentorrollens utvikling i en læringskontekst : en casestudie av mentorordningen i høyere praksisbasert entreprenørskapsutdanning
Seyitkuliev, Bayram (Master thesis, 2016-11-18)Oppgavens tema er peer-mentoring i høyere praksisbasert entreprenørskapsutdanning. For å forske på temaet benytter oppgaven en mentorordning som case ved Handelshøyskolen på Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet ... -
Moving towards sustainability : business models and entrepreneurship in the Norwegian wool industry
Vičiūnaitė, Viktorija (PhD thesis;2020:6, Doctoral thesis, 2020)This thesis is part of the research project "KRUS - enhancing local wool value chains in Norway", focusing on the role of Norwegian wool in a move towards more sustainability in fashion and textiles. The thesis contributes ... -
Norske kvinnelige høyteknologigründere : en kvalitativ studie om deres entreprenørielle reise i en mannsdominert bransje
Lillebostad, Benedicte; Rosseland, Kaia Marie (Master thesis, 2018)Formålet med studien har vært å bidra til økt kunnskap om norske kvinnelige høyteknologigründere. Det finnes i dag lite forskning på feltet, og det er kun en prosent kvinnelige høyteknologigründere i Norge. Interessen for ... -
Opportunity and value creation through placial embeddednes : a multiple case study of rural businesses embedding practices in the North Cape
Sivertsen, Marte; Burman, Bengt Erik Viktor (Master thesis, 2021)This study aims to research how placial embeddedness can enable opportunities and value creation for businesses operating in a rural area. The thesis highlights the importance of adopting a spatial context when studying ...